Nyheder
T-Mode (Intelligent dækudviklingsplatform)
23. apr. 2020
Toyo Tire Corporation (Hovedkvarter: Itami City, Hyogo kommune: Præsident: Takashi Shimizu) annoncerer, at dets konventionelle basisteknologi til design af bildæk, der blander CAE1 og AI er udviklet og blevet sammensat til et nyt system i form af "T-MODE"-dækudviklingsprocessen. I fremtiden vil dækudviklingen fortsætte i denne nye fase ved brug af den opgraderede T-MODE.
1CAE: Forkortelse for Computer Aided Engineering. Henviser til brug af computere til understøttelse af teknik.
Simuleringsdrevent dækdesign
Toyo Tire kombinerede to simuleringsteknologier, der anvender supercomputere ([1] "Tire Simulation", der gengiver dækbevægelse i brug og anvender dette til præstationsforudsigelse og strukturel analyse, og [2] "Driving Simulation", der gengiver forskellige bilmodeloplysninger, passagerantal, belastninger, køremønstre og mere for at vurdere hvordan dækket påvirkes af bilens bevægelse) for at etablere deres "T-mode"-dækdesignbaseteknologi i 2000. Siden da har virksomheden arbejdet kontinuerligt med at udvikle de ideelle dæk ved at udnytte denne designteknologi fuldt ud.
Fra den gamle "T-mode" til den nye "T-MODE"
Som den eneste bildel, der er i kontakt med vejen, spiller dæk en vigtig rolle i at opfylde de forskellige krav til ydeevne for biler. Med konkurrence om teknologiske fremskridt inden for næste generations mobilitet er begyndt at dominere industrien med konvertering til EVs og udbredelse af førerløs kørsel, er dæk nødt til hurtigt at opnå klare skift i ydeevne og funktionalitet for at understøtte "udviklingen af mobilitet." Høj præcision og høj hastighed i design vil være nøglerne til dette i fremtiden. Toyo Tire brugte SPDM² til at integrere AI-designstøtteteknologier i den konventionelle T-mode (proprietær simulerings-infrastrukturteknologi), der udvikler sig mod mere avancerede dækudviklingsprocesser med den nye "T-MODE".
²SPDM: Forkortelse for simuleringsproces og datastyring. Et infrastruktursystem, der kan forene alle former for data og dele standardiserede processer.
En procesrevolution for dækudvikling med SPDM
I dækudviklingsprocessen indtastes en række designfaktorer og brugsbetingelser, og "design, simulering, prototype og evaluering" gentages for at optimere den krævede ydelse og design. For at fremskynde produktudviklingen var der behov for yderligere opgradering af simuleringskapacitet og forbindelser til design med høj præcision. Den SPDM, der blev konstrueret i dette tilfælde, har revolutioneret Toyo Tires dækudviklingsproces.
(1) Ensartet styring af forskellige data og brug som delte aktiver.
Konventionelt håndteres data, som designere indhenter fra simuleringer, som den enkelte designer's data. Den nye T-MODE-platform forener imidlertid styring af forskellige datatyper som delte aktiver, hvilket giver mulighed for deling mellem designere. Forbindelsen mellem disse designdata, simuleringsdata og testdata forbedrer merværdien af dataene og muliggør også deres udvikling som data til en dyb indlæring. Data fra simuleringer, der køres af designere, lagres automatisk på en delt server og bidrager til reduceret tid i testprocessen og produktudviklingstid gennem dets anvendelse i ny analyse og forudsigelse som et databaseaktiv.
2) Anvendelse af AI og etablering af en metode til løsning af ugunstige problemer.
Procesinnovationer forventes med hastigheder, der tidligere var uset på grund af SPDM-konstruktion og indføring, i betragtning af dens konsolidering af designstøtteteknologier med simuleringsinfrastrukturteknologier. Traditionelt begyndte opløsningsmetoder først at dukke op i designspecifikationer og derefter køre en simulering og derefter opnå præstationsværdier fra resultaterne. Hvis præstationsværdier ikke opfyldte kravene, ville designspecifikationerne blive revideret og simuleringen gentaget, hvilket forlænger den samlede procesperioden, når gentagelser voksede hyppigt. Det at skaffe designdata til strukturer, figurer og mønstre, der kræves for at opnå målpræstation gennem “Inverse Problem Solution”-metoden, er i det væsentlige et middel til at indtaste de krævede præstationsværdier og bruge de krævede designspecifikationer, der er afledt via AI-teknologier.
Udvikling af aerodynamiske simuleringer
I maj 2018 annoncerede Toyo Tires, at det har udviklet sin egen “Mobility Aerodynamics”-teknologi (aerodynamisk simulering), som vil være effektiv til at designe “dæk med de fremragende aerodynamiske egenskaber³”, der kræves for yderligere at reducere brændstofforbruget og øge rækkevidden for det elektriske køretøj.
³Aerodynamiske specifikationer: Attributterne for luftstyrke (luftmodstand) og luftstrøm, der udøves på et legeme, når det bevæger sig gennem luft.
Vi analyserer og forudsiger de aerodynamiske egenskaber ved dæk og køretøjer under forhold med rullende dækkontakt4 ved hjælp af et simuleringsniveau, der hidtil er uset i branchen. Vi bruger faktiske dækmønsterdesign til at korrelere dækforbrugsbetingelserne, når et køretøj er i bevægelse (primært belastningen på dækkene og køretøjets hastighed) med forhold, der er specifikke for forskellige hjul- og køretøjsformer, efter at have overvejet, hvordan dækkets form ændres under disse forhold.
4Rullende dækkontakt-patchbetingelser: Forhold, der udøves, når dækket ruller på en faktisk vejoverflade (forhold på kontaktpunktet).
Siden 2018 har Toyo Tire nærmet sig en ny sektor og med succes realiseret forudsigelsesteknologier til aerodynamiske egenskaber ved hele køretøjskroppe, med hensyn til dækkontakt med overfladen, deformation og rotation. I slutningen af 2019 vil Toyo Tire desuden udvide aerodynamiske simuleringskontrolsektorer ved hjælp af den nye T-MODE hen imod forudsigelige teknologier, der er i stand til at foreslå dækdesign, der forbedrer de aerodynamiske egenskaber ved hele køretøjet.
(Henvisning) Betydningen af aerodynamiske egenskaber
Trækkraft er modstanden, som et køretøj er tvunget til at blive udsat for, når det bevæger sig. Reduktion af denne kraft kan resultere i forbedret brændstofeffektivitet. Samtidig med de sociale forventninger om at øge miljøpræstationen stræber bilproducenterne efter at udvikle nye køretøjsdesigns, der resulterer i bedre aerodynamiske egenskaber. Producenter af elektriske køretøjer står også overfor udfordringen med at udvide rækkevidden for hver opladning, så forbedring af aerodynamiske egenskaber er også blevet et væsentligt mål for dem. Over en tre-dages periode fra den kommende 17. juli (onsdag) til 19. (fredag), vil Toyo Tire udstille på "Automotive Engineering Exposition 2019 Nagoya" afholdt i Portmesse Nagoya (Nagoya International Exhibition Hall) og planlægger at afsløre teknologier vedrørende den nye T-MODE, der blev annonceret i denne udgivelse. Toyo Tire vil fortsætte med at bringe dæk til højere niveauer ved at anvende vores "designteknologier til fremtidig vejmobilitet".
Ryg-mod-ryg-sejr SCORE Trophy Truck-mesterskaber
Alan Ampudia henter titlen hjem 2024
Sejr i Legends-klassen i Baja1000 2024
En samlet tredjeplads til 71årige Gustavo Vildosol
Finale på podiet for NLS-mesterskaberne
NLS-vindere 2024 på en andenplads i slutrunden
Open Country-dæk-konkurrence Baja 100
Afgør SCORE Desert-verdensmesterskab
Verdenspremiere på SEMA 2024
26 konceptbiler afsløret på Toyo Tires Treadpass
Mesterskabet i SP10-klassen afgjort tidligt ved NLS 2024
Mesterskaberne i SP10-klassen ved NLS 2024 afgjort
Sejr ved Rallye Maroc
Stock-klassen og Open Auto-klasse-sejr til teamet
NLS 2024 Klassesejr i konkurrencen
SP10-titlen kunne blive afgjort denne weekend.
Proxes-dæk OE på den nye Mazda CX-80
Proxes Sport-dæk sat på en ny SUV