E-Balance-teknologi
|
|||
Bevarelse af slidbaneprofilDæk, der bruger e-balance udviser forbedret holdbarhedsprofil, hvilket betyder mindre serviceudvikling i forhold til konventionelle dæk. Den fladere slidbane-radius giver en optimeret fodaftryksform, hvilket resulterer i jævnt slid, mindre uregelmæssigt slid og længere levetid. Belastningen ved bæltekanten reduceres med cirka 30%, hvilket også hjælper med at forbedre slidbåndets profilophæng. |
|||
Simulering af kørselsadfærdBlå lastbil: e-balance |
|||
Bevarelse af vulstprofilDæk, der bruger e-balance har højere vulststivhed for at opnå forbedringer i fastholdelse af vulstprofil. Dette fører til en reduktion i uregelmæssigt slid og en forbedring af udholdenheden. Vulstområdets profil bevares også efter service. Forøget vulststivhed opnås ved anvendelse af en vulstkerne med høj stivhed, der derefter er omgivet af gummi med høj stivhed. En opbygget gummi med lav varme anvendes også i vulstpåfyldningsområdet. Silen ved lagdrejningskanten reduceres med ca. 20% i forhold til konventionelle dæk. |
|||
SimuleringDer er fire simuleringsteknologier, der bruges i e-balance. Uregelmæssigt dækslid, dækprofilændring, slidbane-mønster og køretøjs-håndteringsadfærd. Alle disse områder analyseres med omhyggelig overvejelse af, hvordan de påvirker hinanden. Denne nye simuleringsteknologi muliggør optimering af dækdesign med meget højere nøjagtighed end hvad der var muligt før. |
|||